Fitness fighten 3/30

Idag är vi inne på dag 3 av 30. När klockan slår 11.00 ska jag träna, sen blir det lunch & dusch efter det. Fick idag reda på att jag måste förbruka 120 kcal på 10 minuter på crosstrainern, och jag har faktiskt ingen aning om hur i hela friden det skulle gå till, överhuvudtaget!

Som det sett ut nu de här 2 dagarna, så har jag gjort av med lite över 120 kcal på 2x10 minuter! Och som ni vet, så är jag totalt jäveldöd andra gången jag ska upp på crosstrainern.


Vet inte om det hjälper att höja motståndet, men då kan jag ju inte trampa på som en idiot som jag gjort nu. Det sägs att jag ska ligga på 85% av min maxplus.. hur i hela friden ska jag veta vad det är?! :P


Det är så mycket som jag inte har en aning om just nu känner jag.. allt blir lite sådär halvdant, men då får det väl bli det. Tycker faktiskt dom är väldigt dåliga på att skriva sådant i FF, det borde stått ALLT, ALLT, ALLT på hemsidan, men icke! Man får fråga sig till det mesta faktiskt.

Lutar åt att det blir hopp i 90 sek mellan varje övning nu istället för crosstrainern.
Annars kommer jag verkligen, verkligen, bokstavligen DÖ!

Slängde iväg ett mail tll dom för att fråga lite. Jag tycker det är så ofantligt mycket kvarg jag ska äta både till mellanmål och kvällsmat. Jag vill ha nånting annat. Det funkar inte att äta så mycket kvarg. Det står mig verkligen upp i halsen.. på riktigt. Tonfisk kan man äta om man vill det, men jag gillar inte tonfisk, så det går bort.

Men 140g är mycket. Det ÄR verkligen mycket! En hel burk tonfisk lixom, mellanmål & kvällsmat.
Jag hoppar alltid över ett mellanmål, för det är så tätt inpå frukosten annars.


Så min dag ser lite ut som så att:

Frukost 09.00
Träning 11.00
Lunch 12.00
Mellanmål 15.00
Middag 18.00
Kvällsmat 21.00


Lunchen är det enda som är gott, precis efter träningen, för då är jag verkligen hungrig.
Resterande mål på dagen sen är bara en pina än så länge.. SÅ MYCKET SKA MAN JU ÄTA MED! Ohh.. :P

Får kanske försöka mig på att göra en smootie av kvargen.
1 Cissi:

skriven

Det är bara bra att du utesluter tonfisken =) Den fiskarten håller på att bli utrotad världen över, samma med makrill och vår svenska torsk. Detta för att vi helt håller på att fiska slut på den och tar upp större bestånd än vad arten klarar av.. Ät norsk odlad lax istället, aka "fjordlax", det är det bästa alternativet av fisk om man ser till miljön och bevarandet av naturen ^^

2 Micaela:

skriven

Cissi: Usch ja, det är tråkigt att vi fiskar slut på fisken sådär :( den dör ju ut tillslut om man håller på sådär! Inte bra alls. Makrill i tomatsås på mackan gillar jag ibland dock ;D hihi.

3 Cissi:

skriven

Haha, ja makrillen är inte lika hotad som tonfisken iaf :D

4 Micaela:

skriven

Cissi: Puhh! ;D haha.

Kommentera här: