En vecka - 7 dagar

Nu jäklar! :D nu är det bannemej nära. Nästa fredag kör jag igång.
Jag har faktiskt lite blandade känslor inför det hela.. jag är så nervös för att jag ska misslyckas :(

Jag vill verkligen inte misslyckas denna gången, jag bara FÅR inte! Jag SKA INTE misslyckas!
Det ska lixom inte finnas något som heter så ens denna gången.. utan denna gång är det bara att köra på som fan.. inte ge upp.. hur jobbigt det än är. Hur mycket jag än känner för att lägga mig ner och dö för att jag har ont överallt så ska jag fasen inte ge upp!

Jag KOMMER INTE se resultat direkt, det vet jag ju!.. men visst vill man gärna se resultat så snabbt som möjligt? Jag vill det iaf.. annars tappar jag suget på att fortsätta.


Men jag vet ju, jag verkligen VET att det är kämpigt att gå ner i vikt.
Jag vet att det tar tid, och att det är livsstil man måste ändra. Skita i att man är sugen på den där goda chokladen som tar 7 sek att äta upp, men det tar 30 min på crosstrainern för att bli av med den xD
"bara en liten.." spelar ingen roll hur liten bit det är.. det förstör så enormt!

Inte bara för vikten, utan för hela mitt välmående! Det är inte så svårt att avstå från skiten, det är inte det.. egentligen! Jag hade 1 års uppehåll när jag gick ner 20 kg sist. Och jag mådde så otroligt bra då.
Min hy mådde bra, mitt huvud, min kropp, min själ.. hela jag mådde så otroligt mycket bättre utan all skit jag förut stoppade i mig.

Så varför gör jag det nu då om jag vet att jag mår bättre utan det?
Ptja.. jag började äta godis och glass igen för att trösta mig själv efter ett jobbigt break-up.

Att tröstäta är det värsta man kan göra.. men ibland gör man det utan att tänka på det.
"Jag är ledsen, jag förtjänar detta.." så tänkte jag.. och det har bara fortsatt.


Jag är inte personen som äter godis, kakor och glass varje dag, inte ens varje helg. Absolut inte.
Men så är det så oxå att min kropp tål inte EN LITEN GNUTTA av det där.. så det spelar ingen roll hur lite jag än äter som sagt, för det lilla är katastrof för min kropp. "/


Nåja, jag ska iaf gå in i detta med en vinnarskalle.. det kan inte bli värre än såhär iaf.. borde det inte bli iaf ;D haha. Och skulle det bli det - ja, då är min homeopat bara ett samtal bort. Och då blir det minsann ett samtal te honom :D troligtvis blir det så iaf.

Tror jag har en hel del vitaminbrist och grejer, och det kan han rätta te isf.. :) så jag får rätt grejer i mig. Skulle vara bra. Sen är det bara att fortsätta på samma spår.


Jag kommer dock inte träna 1 timme varje dag i all evighet :P utan efter de här 30 dagarna så trappar jag ner på det, och kanske kör 4-5 dagar i veckan iaf.. med några enstaka minuter på crossen varje dag. Det måste ju gå att leva med det menar jag.. och skulle jag träna varje dag hela livet, haha.. pfft, nae, det finns nog inte ens på kartan tyvärr :P

Men som sagt.. det är det där med att försöka få bort från skallen att glass (framförallt nu på sommaren) är gott. Det ÄR ju bara massa socker.. ;( tusan!


Och de där nytta sakerna är fasen så mycket godare oftast.. :P man är ju bara så korkad som stoppar i sig skiten.. otroligt, otroligt korkad är man som tillåter sig själv att förstöra sig så.. ;( inte bra!

Nåja.. 7 dagar kvar i ett mindre hälsosamt liv.. xD haha.

- - -

Nu ska jag tvätta mitt hår, föna & göra iordning det (blir bättre imorgon då).
Sen ska jag ta bort det nagellack jag har nu på fingrar och tår, och måla ny färg.. blå får det nog bli.

Imorgon ska jag på 160-årskalas.. det ni! ;)

Kommentera här: